logo
 

MERCHANT SERVICE: HOW CAN WE HELP YOU?

Go to the shop integration area for answers to integration questions!
About the BillPay process
+
-
Waarom moet de klant BillPay direct betalen?

De klant moet BillPay direct betalen, omdat BillPay de claim koopt om een 100% annuleringsverzekering aan te bieden.

+
-
Waarom gebruikt BillPay dynamische bankgegevens?

Door het gebruik van dynamische bankgegevens kunnen we betalingen efficiënter aan individuele klanten toekennen. Op deze manier kan BillPay een naadloos betalingsproces aanbieden.

+
-
Welke bankgegevens gebruikt BillPay in verschillende landen?

Hier kunt u een overzicht vinden van de bankgegevens die we gebruiken:

Payment information

+
-
Heeft de klant een nieuwe factuur nodig wanneer deze een gedeelte van de bestelling geretourneerd heeft?

Nee, de klant heeft geen nieuwe factuur nodig.

+
-
Kan ik verzendkosten in rekening brengen wanneer een klant een bestelling retourneert?

Nee, dit is zowel juridisch als technisch onmogelijk. Wanneer er zich geen items meer in het winkelmandje bevinden moet de gehele bestelling gecrediteerd worden.

About the BillPay Backoffice
+
-
Hoe kan ik de BillPay Backoffice vinden?

U kunt de BillPay Backoffice vinden op https://admin.billpay.de/.

+
-
Waar kan ik de inloggegevens voor de BillPay Backoffice vinden?

Na het invullen van de beveiligingstest ontvangt u automatisch een e-mail met de inloggegevens van uw BillPay.

+
-
How do I activate an order via the BillPay back office?

You can activate an order in two different ways:

  1. Click the ‘Activate’ button in the detailed view of your order.
  2. Click on the pen icon in the action column in ‘Orders’.

+
-
Hoe kan ik de hele bestelling naar de BillPay Backoffice crediteren?

In de gedetailleerde weergave van uw bestelling vindt u de blauwe knop ‘Annuleren’ knop ‘Annuleren’. U kunt deze knop vóór en na de activering gebruiken voor het annuleren van uw verzoek.

+
-
Hoe voeg ik een korting aan een bestelling toe via BillPay Backoffice?

Open de gedetailleerde weergave van de bestelling en voer de kortingswaarde in het veld ‘verhogen / verlagen’ in. Klik vervolgens op de knop ‘Gedeeltelijke annulering’ en bevestig door op ‘Ja’ te klikken.

About the BillPay Plugin
+
-
Hoe kan ik een bestelling activeren via het admin gebied van mijn online shop?

U kunt hier lezen hoe bestellingen te activeren bij het gebruik van een BillPay Plug-In of core integraties: https://www.billpay.de/haendler/freischaltung/

+
-
Kunnen bestellingen bij BillPay automatisch geactiveerd worden?

Nee, alle plug-ins en core integraties moeten handmatig geactiveerd worden. Dit kan echter, afhankelijk van de complexiteit, een geautomatiseerd proces zijn.

+
-
Hoe kan ik een bestelling of een gedeelte van een bestelling crediteren via het admin gebied van mijn online shop?

Alle BillPay plug-ins ondersteunen een volledig krediet en de meeste ondersteunen zelfs een gedeeltelijke krediet. U kunt hier lezen hoe volledige en gedeeltelijke kredieten gemeld kunnen worden door uw shop systeem aan BillPay: https://www.billpay.de/haendler/freischaltung/

+
-
Hoe kan ik de betalingstermijn verlengen?

Neem a.u.b. contact op met ons zakelijke klantenservice: haendler@billpay.de

+
-
Hoe kan ik een korting aan een bestelling toevoegen via het admin gebied van mijn online shop?

Alleen geselecteerde shop systemen kunnen een korting van het admin gebied van uw shop naar BillPay overdragen. U kunt hier nagaan of uw shop systeem kortingen kan melden: https://www.billpay.de/haendler/freischaltung/. Wanneer dit niet het geval is kunt u de korting via de BillPay Backoffice invoeren.

About BillPay merchant payoff
+
-
Hoe kan ik mijn wekelijkse afschriften bekijken?

U kunt al uw afschriften hier bekijken en downloaden:https://admin.billpay.de U heeft de inloggegevens samen met de live inloggegevens ontvangen.

+
-
Ik ben bij Backoffice ingelogd, maar ik kam mijn factuur niet vinden onder ‘Tools’.

Controleer a.u.b. of u toegang heeft tot de administratie en controleer uw inloggegevens. Gebruik a.u.b. deze informatie voor de toegang tot uw facturen.

+
-
Wat is factureringscyclus van BillPay voor mij als handelaar?

BillPay zal wekelijks een afschrift sturen met alle bewegingen van de afgelopen week.

+
-
How long can an order remain open with BillPay without being activated?

BillPay reserves to the right to cancel orders that have not been activated after two months. Other agreements must be negotiated with BillPay.

+
-
Documentation/FAQ

View detailed documentation regarding merchant billing here.

About BillPay shop integration
+
-
How should I present the BillPay invoice?

BillPay’s bank details must be replace the shop’s bank details on the customer invoice. Click here to see examples of valid invoices:

Payment information

+
-
How does BillPay create its payment references?

Payment references are created like this:

BP [merchant’s order number transmitted to the API]/[BillPay’s merchant ID number]

Example: BP1234567/3333 (the merchant’s order number is 1234567 and BillPay’s ID number for this particular merchant is 3333).

+
-
Do I have to add special Terms & Conditions in my shop to use the BillPay service?

Yes, we provide you with pre-written Terms & Conditions text blocks. We will send you this when we start working together. It is mandatory to include them.

General questions
+
-
I have another question

Please send us your question. We need a question and an e-mail address from you to process your query.

First and Last Name:*

Merchant ID*

Your Email Address*

Order ID

Customer ID

Your Message