logo

KLANTENSERVICE: HOE KUNNEN WE HELPEN?

Uw online-verkoper blijft uw contactpersoon voor retourzendingen, annuleringen en artikelen die te laat worden bezorgd!
Top 5 vragen
+
-
My SEPA mandate moves from Net-m-bank to Klarna, do I have to do anything?

No you don’t have to do anything. The letter or email that you have received is only to inform you about this change. In the future, you will see “Klarna” instead of “net-m-bank” on your bank statement.

+
-
Ik heb geen btw-factuur ontvangen.

Heeft u geen btw-factuur ontvangen of wenst u een kopie van de btw-factuur aan te vragen? Neem a.u.b. contact op met uw online internetbankieren.

+
-
Waar kan ik mijn bestellingen bekijken?

U kunt uw bestelstatus per telefoon of e-mail achterhalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. (E-mail: service@billpay.nl, Telefoon: +31 20 262 7371)

+
-
Kan ik mijn betalingstermijn verlengen?

Ja, u kunt de betalingstermijnen voor uw bestellingen verlengen.

U kunt de betalingsdatum met 5, 30 of 60 dagen verschuiven. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice per e-mail.

Naar aanleiding van het uitstel van betaling zal een wijziging van de oorspronkelijke datum van betaling niet meer mogelijk zijn. Om deze reden zal een vergoeding van de gemaakte servicekosten niet mogelijk zijn.

+
-
Ik kan niet betalen via BillPay.

BillPay controleert de identiteit en de kredietwaardigheid van klanten die willen betalen met BillPay.
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten betalingen via BillPay aan te bieden. Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

  • Uw adres kan niet geverifieerd worden. Dit kan het geval zijn wanneer u onlangs verhuisd bent. U heeft een bedrijfsadres opgegeven.
  • U heeft een bijnaam (bijv. Tom in plaats van Thomas) of een alias ingevoerd.
  • Het factuuradres wijkt af van het afleveradres.
  • Het afleveradres is geen geldig adres.
  • BillPay of de door BillPay gebruikte gegevensbronnen hebben een negatieve betalingservaring met de klant gehad.
  • Er bestaan te veel onbetaalde bestellingen met BillPay. Controleer en betaal alle openstaande schulden om verdere aankopen te kunnen maken via BillPay.
  • De kosten van de aankoop zijn hoger dan uw individuele bestellingslimiet.

Ik heb al betaald
+
-
Ik heb het geld naar de rekening van de verkoper overgemaakt.

Neem a.u.b. contact op met de online shop en maak het geld over naar BillPay.

+
-
Ik heb het geld naar de verkeerde BillPay rekening overgemaakt.

BillPay maakt gebruik van verschillende rekeningen voor het verwerken van betalingen.

Naar welke rekening heeft u het geld overgemaakt?

IBAN:*

Your First and Last Name:*

Ihre E-Mail-Adresse:*

Order ID:*

Usage:*

Your Message:*

[recaptcha size:compact]

+
-
Ik heb teveel geld overgemaakt.

Geen probleem, BillPay zal het bedrag naar u terugstorten. Voorzie ons a.u.b. van de volgende informatie:

Your First and Last Name:*

Telephone Number:

Your Email Address*

Your Order ID

[recaptcha size:compact]

+
-
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?

Controleer a.u.b. op uw rekeningoverzicht of u het gehele bedrag overgemaakt heeft en of het bedrag naar de juiste ontvanger gestuurd is. Wij kunnen uw zakelijke verkopers rekening niet bekijken. Neem a.u.b. contact op met uw Verkopers Klantenservice wanneer uw de betaling aan de verkoper overgemaakt heeft voor het lokaliseren van uw betaling en het informeren van BillPay. Indien u een betaling naar BillPay overgemaakt hebt, gelieve ons te voorzien van de voor de transactie gebruikte rekeninggegevens:

  • Rekeninghouder
  • Rekeningnummer
  • Bedrag
  • Referentie
  • Datum overboeking

Ik zou graag willen betalen
+
-
Kan ik mijn bestelling direct betalen?

Indien uw een aankoop gedaan heeft via automatische incasso kunt u alleen betalen wanneer de betaling verloopt.

Ik heb een probleem met betalen
+
-
Ik heb geen btw-factuur ontvangen.

Heeft u geen btw-factuur ontvangen of wenst u een kopie van de btw-factuur aan te vragen? Neem a.u.b. contact op met uw online internetbankieren.

+
-
Ik kan niet betalen via BillPay.

BillPay controleert de identiteit en de kredietwaardigheid van klanten die willen betalen met BillPay.
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten betalingen via BillPay aan te bieden. Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

  • Uw adres kan niet geverifieerd worden. Dit kan het geval zijn wanneer u onlangs verhuisd bent. U heeft een bedrijfsadres opgegeven.
  • U heeft een bijnaam (bijv. Tom in plaats van Thomas) of een alias ingevoerd.
  • Het factuuradres wijkt af van het afleveradres.
  • Het afleveradres is geen geldig adres.
  • BillPay of de door BillPay gebruikte gegevensbronnen hebben een negatieve betalingservaring met de klant gehad.
  • Er bestaan te veel onbetaalde bestellingen met BillPay. Controleer en betaal alle openstaande schulden om verdere aankopen te kunnen maken via BillPay.
  • De kosten van de aankoop zijn hoger dan uw individuele bestellingslimiet.

+
-
Mijn rekening is niet gedebiteerd.

Houd er rekening mee dat er in het geval van een mislukte automatische incasso er ongeveer 10 dagen later een tweede poging gedaan word. Controleer a.u.b. of r voldoende geld op uw rekening staat voor het succesvol plaatsvinden van de inzameling. Wanneer de tweede poging mislukt zult u een email ontvangen met onze bankgegevens en de benodigde referenties, zodat u een directe overboeking naar BillPay kunt uitvoeren.

+
-
Het factuurbedrag is onjuist.

Wij vragen betaling van het door uw online verkoper aan ons doorgegeven bedrag. Neem contact op met de klantenservice van de verkoper indien deze geen rekening gehouden heeft met kortingen of coupons. Geef de verkoper 10 dagen de tijd om het factuurbedrag bij BillPay te corrigeren wanneer u uw bestelling (gedeeltelijk) geretourneerd heeft.

Beheer betalingen
+
-
Kan ik mijn betalingstermijn verlengen?

Ja, u kunt de betalingstermijnen voor uw bestellingen verlengen.

U kunt de betalingsdatum met 5, 30 of 60 dagen verschuiven. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice per e-mail.

Naar aanleiding van het uitstel van betaling zal een wijziging van de oorspronkelijke datum van betaling niet meer mogelijk zijn. Om deze reden zal een vergoeding van de gemaakte servicekosten niet mogelijk zijn.

+
-
Waarom kan ik mijn betalingstermijn niet verlengen?

Om verschillende redenen kan deze dienst niet beschikbaar voor u zijn. Houd er a.u.b. rekening mee dat de verlenging van de betalingstermijn alleen beschikbaar is voor factuurbetalingen en automatische incasso’s. Het besluit geldt voor bestellingen tot een bepaald bedrag en is gebaseerd op een interne beoordeling.

Let op: Momenteel is de verlenging van een betalingstermijn niet mogelijk voor bestellingen in Zwitserland.

+
-
Waarom kan ik niet in termijnen betalen?

Houd er a.u.b. rekening mee dat het verlengen van de betalingstermijn bij BillPay alleen beschikbaar is voor klanten die in Duitsland woonachtig zijn en betalen per factuur. Deze mogelijkheid geldt voor bestellingen tot een bepaald bedrag en is gebaseerd op een interne beoordeling.

Over mijn bestelling
+
-
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper om uw goederen zo snel mogelijk te ontvangen en uw betalingsdatum te wijzigen. Neem a.u.b. direct contact op met uw verkoper wanneer u een betalingsherinnering van BillPay ontvangen hebt. We stellen uw begrip op prijs aangaande het feit dat BillPay, als dienstverlener, de vervaldatum van uw betaling alleen kan wijzigen op initiatief van de verkoper.

+
-
Ik heb de goederen geretourneerd of de goederen waren gebrekkig.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw handelaar, zodat deze de (gedeeltelijke) retournering kan bevestigen. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay de retourneringen alleen kan accepteren en verwerken na goedkeuring van de verkoper.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper wanneer u een betalingsherinnering van BillPay ontvangen heeft. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay, als dienstverlener, alleen de vervaldatum van uw betaling kan wijzigen op initiatief van de verkoper.

+
-
Ik heb mijn bestelling geannuleerd.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper, zodat deze (gedeeltelijke) annulering kan bevestigen. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay annuleringen alleen kan accepteren en verwerken na goedkeuring van de verkoper. Zodra de verkoper de annulering bevestigd heeft zullen we het proces van de terugbetaling beginnen, dit proces kan enige dagen duren.

Terugbetalingen zullen altijd overgemaakt worden op de rekening van waaruit de betaling oorspronkelijk gemaakt is.

Over SEPA
+
-
Wat is SEPA?

SEPA heeft de nationale automatische incasso systemen vervangen op 01.02.2014. De invoering van SEPA (Single Euro Payments Area) was een initiatief van de Europese Unie in maart 2000. De SEPA procedure vereenvoudigt girale betalingen en automatische incasso’s binnen de Europese Unie, de Europese Economische Ruimte, alsmede Zwitserland en Monaco. Transacties en automatische incasso’s naar SEPA-landen zullen in de toekomst zo snel en eenvoudig worden als de hedendaagse binnenlandse betalingen.

+
-
Wat zijn IBAN en BIC nummers?

Het IBAN nummer (International Bank Account Number) en BIC code (Business Identifier Code) vervangen het rekeningnummer en het bankcode. IBAN en BIC moeten gebruikt worden sinds 01.02.2014.

+
-
Waar kan ik mijn IBAN nummer en BIC code vinden?
Uw IBAN en BIC nummers zijn te vinden op uw online bankrekening, op uw bankafschriften en/of op uw pinpas. Indien u uw IBAN en BIC niet vinden kunt, kunt u uw rekeningnummer en uw bankcode invoeren in de onderstaande converter. We zullen ze vervolgens voor u converteren. De conversie is niet gegarandeerd en is momenteel alleen beschikbaar voor Duitse rekeningen.
+
-
Wat is voorafgaande informatie?

Ledere melding (bijv. factuur, beleid, afspraak) van de debetnota uitgevende instelling aan de betaler die een inzameling via een SEPA-incasso aankondigt wordt beschouwd als voorafgaande informatie. Voorafgaande informatie moet de vervaldag en het exacte te betalen bedrag bevatten en kan meerdere automatische incasso’s vereisen. Deze informatie moet met een redelijke hoeveeltijd tijd vóór de vervaldatum naar de betaler verstuuurd worden, zodat de betaler zich voorbereiden kan op de debet en kan zorgen voor voldoende saldo op de rekening. De wijze van het verstrekken van de voorlopige informatie is in lijn met de incasso-overeenkomst tussen de begunstigde en de betaler.

+
-
Wat is een mandaat?

Een SEPA domiciliëringsmandaat is de legitimatie voor het verzamelen van SEPA domiciliëringen. Een mandaat bevat de instemming van de betaler met de betaling aan de begunstigde, evenals de instructie voor de juiste payment provider voor de inning van de betaling.

Algemene vragen
+
-
Ik heb een andere vraag.

Bel of email ons:

ma-vr 9:00-18:00 en za 10-16
Telefoon: 020 262 7371

Stel hier a.u.b. uw vraag:

First and Last Name:*

Your Email-Address*

Subject

Your Message

[recaptcha size:compact]

+
-
Waar kan ik mijn bestellingen bekijken?

U kunt uw bestelstatus per telefoon of e-mail achterhalen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. (E-mail: service@billpay.nl, Telefoon: +31 20 262 7371)

+
-
Waar is het BillPay Klantenportaal gebleven?

Het BillPay Klantenportaal is uitgeschakeld.

Contacteer ons
Bel of email ons:

ma-vr 9:00-18:00 en za 10-16
Telefoon: 020 262 7371

Stel hier a.u.b. uw vraag:

First and Last Name:*

Your Email-Address*

Subject

Your Message

[recaptcha size:compact]

I would like to give feedback. How do I do that?

We’re always here for you and we want to continuously improve our service and product range. That’s why we would love to hear any criticism or suggestions you may have – or compliments too! Please contact our customer service and let us know.

I’m dissatisfied. How and where can I submit a complaint?

Here’s how: If you are dissatisfied, please always get in touch with our customer service. Our agents will do everything they can to find a solution for you. We firmly believe that many problems and misunderstandings are best solved with direct contact.

Bel of email ons:
ma-vr 9:00-18:00 en za 10-16
Telefoon: 020 262 7371
Email: service@billpay.nl