logo
 

KLANTENSERVICE: HOE KUNNEN WE HELPEN?

Uw online-verkoper blijft uw contactpersoon voor retourzendingen, annuleringen en artikelen die te laat worden bezorgd!
Top 5 questions
+
-
Ik wil graag een self-disclosure

U kunt een self-disclosure aanvragen van de volgende kredietverzekeraars. In Duitsland worden self-disclosures één keer per jaar, gratis aangeboden, krahctens de verordening §34 I, IV BDSG.

  • Schufa
  • Boniversum
  • CRIFT
  • Buergel
  • Arvato Infoscore

+
-
Ik heb geen btw-factuur ontvangen.

Heeft u geen btw-factuur ontvangen of wenst u een kopie van de btw-factuur aan te vragen? Neem a.u.b. contact op met uw online internetbankieren.

+
-
Waar kan ik mijn bestellingen bekijken?

U kunt uw bestellingen bekijken in Mijn BillPay,, de klantenrubiek van Billpay.

Ga naar Mijn BillPay en klik op ‘Registreer’ bovenin de pagina. Nu kunt u inloggen met het e-mailadres dat u gebruikt hebt bij het plaatsen van uw bestelling en een ordernummer (bijv. van de laatste bestelling waarvoor u betaald heeft via BillPay). Wij sturen u vervolgens een e-mail sturen met een link voor het activeren van uw Mijn BillPay.

+
-
Kan ik mijn betalingstermijn verlengen?

Ja, u kunt de betalingstermijnen voor uw bestellingen verlengen.

U kunt deze verandering gemakkelijk aanbrengen in Mijn BillPay. U kunt de betalingsdatum met 5, 30 of 60 dagen verschuiven. Gebruik a.u.b. de eerste keer dat u inlogt uw e-mailadres en uw BillPay ordernummer, deze zijn op uw factuur te vinden. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken. Momenteel is een uitstel van betaling alleen beschikbaar voor factuur- en automatische incasso betalingen in Duitsland voor bestellingen tot een bepaalde waarde.

Naar aanleiding van het uitstel van betaling zal een wijziging van de oorspronkelijke datum van betaling niet meer mogelijk zijn. Om deze reden zal een vergoeding van de gemaakte servicekosten niet mogelijk zijn.

Let op: Momenteel is de verlenging van een betalingstermijn niet mogelijk voor bestellingen in Zwitserland.

+
-
Ik kan niet betalen via BillPay.

BillPay controleert de identiteit en de kredietwaardigheid van klanten die willen betalen met BillPay.
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten betalingen via BillPay aan te bieden. Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

  • Uw adres kan niet geverifieerd worden. Dit kan het geval zijn wanneer u onlangs verhuisd bent. U heeft een bedrijfsadres opgegeven.
  • U heeft een bijnaam (bijv. Tom in plaats van Thomas) of een alias ingevoerd.
  • Het factuuradres wijkt af van het afleveradres.
  • Het afleveradres is geen geldig adres.
  • BillPay of de door BillPay gebruikte gegevensbronnen hebben een negatieve betalingservaring met de klant gehad.
  • Er bestaan te veel onbetaalde bestellingen met BillPay. Controleer en betaal alle openstaande schulden om verdere aankopen te kunnen maken via BillPay.
  • De kosten van de aankoop zijn hoger dan uw individuele bestellingslimiet.

I already paid
+
-
Hoe controleer ik of mijn betaling ontvangen is?

U kunt een overzicht van al uw bestellingen in uwMijn BillPayrekening vinden. Daar kunt u zien of uw betaling reeds verwerkt is.

Houd er a.u.b. rekening mee dat de verwerking van uw betaling tot 4 werkdagen duren kan.

+
-
Ik heb het geld naar de rekening van de verkoper overgemaakt.

Neem a.u.b. contact op met de online shop en maak het geld over naar BillPay.

+
-
Ik heb het geld naar de verkeerde BillPay rekening overgemaakt.

BillPay maakt gebruik van verschillende rekeningen voor het verwerken van betalingen.

Naar welke rekening heeft u het geld overgemaakt?

IBAN:*

Your First and Last Name:*

Ihre E-Mail-Adresse:*

Order ID:*

Usage:*

Your Message:*

+
-
Ik heb teveel geld overgemaakt.

Geen probleem, BillPay zal het bedrag naar u terugstorten. Voorzie ons a.u.b. van de volgende informatie:

Your First and Last Name:*

Telephone Number:

Your Email Address*

Your Order ID

+
-
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?

Controleer a.u.b. op uw rekeningoverzicht of u het gehele bedrag overgemaakt heeft en of het bedrag naar de juiste ontvanger gestuurd is. Wij kunnen uw zakelijke verkopers rekening niet bekijken. Neem a.u.b. contact op met uw Verkopers Klantenservice wanneer uw de betaling aan de verkoper overgemaakt heeft voor het lokaliseren van uw betaling en het informeren van BillPay. Indien u een betaling naar BillPay overgemaakt hebt, gelieve ons te voorzien van de voor de transactie gebruikte rekeninggegevens:

  • Rekeninghouder
  • Rekeningnummer
  • Bedrag
  • Referentie
  • Datum overboeking

I'd like to pay
+
-
Kan ik mijn bestelling direct betalen?

  • U kunt het openstaande bedrag van aankoopfacturen onmiddellijk betalen met Giropay, zelfs wanneer u een achterstallige schuld heeft.
  • Indien uw een aankoop gedaan heeft via automatische incasso kunt u alleen betalen wanneer de betaling verloopt.
  • Indien u PayLater of de betaal in termijnen optie gebruikt kunt u direct betalen met giropay wanneer een afbetalingstermijn verlopen is. Controleer a.u.b. uw betalingsplan.

+
-
Wat is giropay?

Giropay is een online betaalmethode die als een service aangeboden wordt door meer dan 1.500 banken.

Op basis van online bankieren met PIN en TAN-nummers maakt deze op een makkelijke en veilige manier rechtstreekse, online afschrijvingen van uw ‘Mijn BillPay’ rekening mogelijk. U heeft alleen maar een girorekening nodig van een deelnemende bank die geregistreerd is voor online bankieren. Giropay wordt meestal gratis aangeboden!

De betaling vindt direct plaats in het veilige internetbankieren van uw bank. Om deze reden kunnen wij garanderen dat gevoelige en persoonlijke gegevens alleen tussen u en uw bank uitgewisseld zullen worden. Geen enkele derde partij heeft toegang tot uw persoonlijke- of rekeninggegevens.

Vind hier meer informatie over giropay.

+
-
Hoe werkt giropay?

Met Giropay kunt u op een eenvoudige, snelle en veilige manier betalen via een online overboeking met behulp van PIN en TAN-codes.

Om deze reden koppelen wij u naar de internetbankieren dienst van uw bank. Log in zoals u gewend bent met uw inloggegevens. Na een succesvolle login zal er automatisch een overboeking gegenereerd worden. Voor het bevestigen van de overboeking hoeft u slechts uw TAN-code in te voeren. Om veiligheidsredenen zult u binnen enkele minuten een bevestiging van de geslaagde betaling ontvangen.

I´ve got an issue with paying
+
-
Ik heb geen btw-factuur ontvangen.

Heeft u geen btw-factuur ontvangen of wenst u een kopie van de btw-factuur aan te vragen? Neem a.u.b. contact op met uw online internetbankieren.

+
-
Ik kan niet betalen via BillPay.

BillPay controleert de identiteit en de kredietwaardigheid van klanten die willen betalen met BillPay.
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten betalingen via BillPay aan te bieden. Hier kunnen een aantal redenen voor zijn:

  • Uw adres kan niet geverifieerd worden. Dit kan het geval zijn wanneer u onlangs verhuisd bent. U heeft een bedrijfsadres opgegeven.
  • U heeft een bijnaam (bijv. Tom in plaats van Thomas) of een alias ingevoerd.
  • Het factuuradres wijkt af van het afleveradres.
  • Het afleveradres is geen geldig adres.
  • BillPay of de door BillPay gebruikte gegevensbronnen hebben een negatieve betalingservaring met de klant gehad.
  • Er bestaan te veel onbetaalde bestellingen met BillPay. Controleer en betaal alle openstaande schulden om verdere aankopen te kunnen maken via BillPay.
  • De kosten van de aankoop zijn hoger dan uw individuele bestellingslimiet.

+
-
Mijn rekening is niet gedebiteerd.

Houd er rekening mee dat er in het geval van een mislukte automatische incasso er ongeveer 10 dagen later een tweede poging gedaan word. Controleer a.u.b. of r voldoende geld op uw rekening staat voor het succesvol plaatsvinden van de inzameling. Wanneer de tweede poging mislukt zult u een email ontvangen met onze bankgegevens en de benodigde referenties, zodat u een directe overboeking naar BillPay kunt uitvoeren.

+
-
Het factuurbedrag is onjuist.

Wij vragen betaling van het door uw online verkoper aan ons doorgegeven bedrag. Neem contact op met de klantenservice van de verkoper indien deze geen rekening gehouden heeft met kortingen of coupons. Geef de verkoper 10 dagen de tijd om het factuurbedrag bij BillPay te corrigeren wanneer u uw bestelling (gedeeltelijk) geretourneerd heeft.

Beheer betalingen
+
-
Kan ik de factuurdatum van mijn betalingstermijn wijzigen?

Ja, u kunt de factuurdatum van elke bestelling eenmalig wijzigen. De nieuwe gekozen datum geldt voor de volgende en alle toekomstige albetalingstermijnen. U kunt deze verandering aanbrengen in uw Mijn BillPay. Klik simpelweg op de knop ‘Verander factuurdatum’ voor de bestelling in kwestie en kies een nieuwe factuurdatum.

Vergeet a.u.b. niet dat wij alleen betalingen uitvoeren op werkdagen, een kleine wijziging kan aan uw gewenste factuurdatum toegekend worden.

+
-
Kan ik mijn betalingstermijn verlengen?

Ja, u kunt de betalingstermijnen voor uw bestellingen verlengen.

U kunt deze verandering gemakkelijk aanbrengen in Mijn BillPay. U kunt de betalingsdatum met 5, 30 of 60 dagen verschuiven. Gebruik a.u.b. de eerste keer dat u inlogt uw e-mailadres en uw BillPay ordernummer, deze zijn op uw factuur te vinden. Vervolgens kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken. Momenteel is een uitstel van betaling alleen beschikbaar voor factuur- en automatische incasso betalingen in Duitsland voor bestellingen tot een bepaalde waarde.

Naar aanleiding van het uitstel van betaling zal een wijziging van de oorspronkelijke datum van betaling niet meer mogelijk zijn. Om deze reden zal een vergoeding van de gemaakte servicekosten niet mogelijk zijn.

Let op: Momenteel is de verlenging van een betalingstermijn niet mogelijk voor bestellingen in Zwitserland.

+
-
Kan ik in termijnen betalen?

Ja, u kunt de optie betalen via factuur veranderen in PayLater.

Ga naar Mijn BillPay en klik op ‘verleng tijd’. U kunt daarna kiezen voor de PayLater optie en beslissen of u uw factuur betalen wilt in 3, 6, 12 of 24 maanden. U zult vervolgens informatie ontvangen over het door u gekozen betalingsplan. Door op ‘Bevestig en betaal’ te klikken kunt u de rekeninggegevens invoeren van de rekening waarvan de termijnen afgeschreven moeten worden. Voltooi de verandering van de betalingswijze door de Algemene Voorwaarden te bevestigen. Er zal een eenmalige vergoeding in rekening gebracht worden voor het wijzigen van de betalingsmethode.

Zodra u uw betalingsmethode gewijzigd hebt ontvangt u een bevestigingmail van BillPay met alle relevante informatie. Op dit moment kunnen alleen onze Duitse klanten de optie betalen per factuur veranderen in de optie betalen in termijnen. Nadat u uw betaalmethode gewijzigd heeft kunt u uw factuurdatum voor toekomstige termijnen eenmalig gratis wijzigen. U kunt meer informatie vinden onder ‘Kan ik de factuurdatum voor mijn termijnenbetalingen / PayLater bestellingen wijzigen?’.

+
-
Waarom kan ik mijn betalingstermijn niet verlengen?

Om verschillende redenen kan deze dienst niet beschikbaar voor u zijn. Houd er a.u.b. rekening mee dat de verlenging van de betalingstermijn alleen beschikbaar is voor factuurbetalingen en automatische incasso’s. Het besluit geldt voor bestellingen tot een bepaald bedrag en is gebaseerd op een interne beoordeling.

Houdt u er rekening mee dat klanten die een betalingsherinnering ontvangen hebben alleen deze dienst kunt gebruiken wanneer hun boetes en administratieve kosten voor het betalen in termijnen onmiddellijk betaald worden via giropay.

Let op: Momenteel is de verlenging van een betalingstermijn niet mogelijk voor bestellingen in Zwitserland.

+
-
Waarom kan ik niet in termijnen betalen?

Houd er a.u.b. rekening mee dat het verlengen van de betalingstermijn bij BillPay alleen beschikbaar is voor klanten die in Duitsland woonachtig zijn en betalen per factuur. Deze mogelijkheid geldt voor bestellingen tot een bepaald bedrag en is gebaseerd op een interne beoordeling.

Update bankgegevens
+
-
Hoe kan ik mijn bankgegevens bij BillPay aanpassen?

Is uw rekeningnummer niet meer in gebruik?

In Mijn BillPay, het klantenportaal van BillPay, kunt u eenvoudig en gemakkelijk uw bankgegevens wijzigen.
Gebruik alstublieft de volgende link: Mijn BillPay

Kies de optie ‘rekeningnummer aanpassen’ en vul daar uw nieuwe rekeningnummer in.
Klik op ‘opslaan’ en voltooi de aanpassing van uw rekeningnummer.
Als wij uw rekeningnummer hebben aangepast, ontvangt u van BillPay een automatische e-mail.

Op dit moment is de aanpassing van de bankgegevens slechts voor alle huidige bestellingen mogelijk.

Let op:
Gelieve uw nieuwe rekeningnummer voor toekomstige bestellingen ook bij uw online-verkoper door te geven. Uw online-verkoper geeft bij een nieuwe bestelling de nieuwe bankgegevens aan ons door.

+
-
Belangrijke informatie over de aanpassing van uw rekeningnummer

Bij SEPA:
Het aangepaste rekeningnummer geldt slechts voor toekomstige automatische incasso’s. Bij automatische incasso’s die al bij de bank zijn ingediend kan geen rekening met de aanpassing van uw bankgegevens worden gehouden.*

Bij toekomstige bestellingen:
Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat uw bankgegevens alleen voor uw lopende bestellingen worden aangepast. Voor toekomstige bestellingen gebruikt BillPay de bankgegevens die u tijdens het bestelproces bij uw online-verkoper heeft ingevuld.

About my order
+
-
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper om uw goederen zo snel mogelijk te ontvangen en uw betalingsdatum te wijzigen. Neem a.u.b. direct contact op met uw verkoper wanneer u een betalingsherinnering van BillPay ontvangen hebt. We stellen uw begrip op prijs aangaande het feit dat BillPay, als dienstverlener, de vervaldatum van uw betaling alleen kan wijzigen op initiatief van de verkoper.

+
-
Ik heb de goederen geretourneerd of de goederen waren gebrekkig.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw handelaar, zodat deze de (gedeeltelijke) retournering kan bevestigen. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay de retourneringen alleen kan accepteren en verwerken na goedkeuring van de verkoper.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper wanneer u een betalingsherinnering van BillPay ontvangen heeft. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay, als dienstverlener, alleen de vervaldatum van uw betaling kan wijzigen op initiatief van de verkoper.

+
-
Ik heb mijn bestelling geannuleerd.

Neem a.u.b. onmiddellijk contact op met uw verkoper, zodat deze (gedeeltelijke) annulering kan bevestigen. Houd er a.u.b. rekening mee dat BillPay annuleringen alleen kan accepteren en verwerken na goedkeuring van de verkoper. Zodra de verkoper de annulering bevestigd heeft zullen we het proces van de terugbetaling beginnen, dit proces kan enige dagen duren.

Terugbetalingen zullen altijd overgemaakt worden op de rekening van waaruit de betaling oorspronkelijk gemaakt is.

About SEPA
+
-
Wat is SEPA?

SEPA heeft de nationale automatische incasso systemen vervangen op 01.02.2014. De invoering van SEPA (Single Euro Payments Area) was een initiatief van de Europese Unie in maart 2000. De SEPA procedure vereenvoudigt girale betalingen en automatische incasso’s binnen de Europese Unie, de Europese Economische Ruimte, alsmede Zwitserland en Monaco. Transacties en automatische incasso’s naar SEPA-landen zullen in de toekomst zo snel en eenvoudig worden als de hedendaagse binnenlandse betalingen.

+
-
Wat zijn IBAN en BIC nummers?

Het IBAN nummer (International Bank Account Number) en BIC code (Business Identifier Code) vervangen het rekeningnummer en het bankcode. IBAN en BIC moeten gebruikt worden sinds 01.02.2014.

+
-
Waar kan ik mijn IBAN nummer en BIC code vinden?
Uw IBAN en BIC nummers zijn te vinden op uw online bankrekening, op uw bankafschriften en/of op uw pinpas. Indien u uw IBAN en BIC niet vinden kunt, kunt u uw rekeningnummer en uw bankcode invoeren in de onderstaande converter. We zullen ze vervolgens voor u converteren. De conversie is niet gegarandeerd en is momenteel alleen beschikbaar voor Duitse rekeningen.
+
-
Wat is voorafgaande informatie?

Ledere melding (bijv. factuur, beleid, afspraak) van de debetnota uitgevende instelling aan de betaler die een inzameling via een SEPA-incasso aankondigt wordt beschouwd als voorafgaande informatie. Voorafgaande informatie moet de vervaldag en het exacte te betalen bedrag bevatten en kan meerdere automatische incasso’s vereisen. Deze informatie moet met een redelijke hoeveeltijd tijd vóór de vervaldatum naar de betaler verstuuurd worden, zodat de betaler zich voorbereiden kan op de debet en kan zorgen voor voldoende saldo op de rekening. De wijze van het verstrekken van de voorlopige informatie is in lijn met de incasso-overeenkomst tussen de begunstigde en de betaler.

+
-
Wat is een mandaat?

Een SEPA domiciliëringsmandaat is de legitimatie voor het verzamelen van SEPA domiciliëringen. Een mandaat bevat de instemming van de betaler met de betaling aan de begunstigde, evenals de instructie voor de juiste payment provider voor de inning van de betaling.

General questions
+
-
Ik heb een andere vraag.

Stel hier a.u.b. uw vraag:

First and Last Name:*

Your Email-Address*

Subject

Your Message

+
-
Waar kan ik mijn bestellingen bekijken?

U kunt uw bestellingen bekijken in Mijn BillPay,, de klantenrubiek van Billpay.

Ga naar Mijn BillPay en klik op ‘Registreer’ bovenin de pagina. Nu kunt u inloggen met het e-mailadres dat u gebruikt hebt bij het plaatsen van uw bestelling en een ordernummer (bijv. van de laatste bestelling waarvoor u betaald heeft via BillPay). Wij sturen u vervolgens een e-mail sturen met een link voor het activeren van uw Mijn BillPay.

+
-
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen.

Controleer a.u.b. uw spam-map en de andere mappen van uw inbox. Indien u nog steeds geen email van BillPay vinden kunt, neem a.u.b. contact op met onze klantenservice.

+
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Onder het veld ‘Wachtwoord’ vindt u een link genaamd ‘Wachtwoord vergeten?’. Door op deze link te klikken ontvangt u een e-mail met een nieuw wachtwoord. U kunt met het nieuwe wachtwoord inloggen en ga vervolgens naar ‘Mijn rekening’, hier kunt u een nieuw wachtwoord aanmaken.

+
-
Ik wil graag een self-disclosure.

Partners van BillPay

U kunt een self-disclosure aanvragen van de volgende kredietverzekeraars. In Duitsland worden self-disclosures één keer per jaar, gratis aangeboden, krahctens de verordening §34 I, IV BDSG.

Germany:

  • Schufa
  • Boniversum
  • CRIFT
  • Buergel
  • Arvato Infoscore
  • BillPay Selbstauskunft

Self-disclosure van Billpay:
BillPay kan u een self-disclosure opsturen met de bij ons opgeslagen vertrouwelijke informatie. Ga naar www.billpay.de/selbstauskunft/~~V en stuur het ingevulde formulier naar BillPay.